Postaw na outsourcing obsługi chata
Chat z użytkownikami strony wymusza zmianę sposobu prowadzenia rozmów. Stają się one bardziej bezpośrednie i spersonalizowane niż te w korespondencji mailowej lub w kontakcie telefonicznym. Nie bez znaczenia jest też umiejętne korzystanie ze wszystkich możliwości jakie oferuje narzędzie chatu. Właśnie dlatego warto przekazać obsługę chata specjalistom.
Doświadczenie konsultanta procentuje
Co uzyskujesz dzięki outsourcingowi obsługi chata? Przede wszystkim wiedzę i ogromne doświadczenie w prowadzeniu rozmów na stronie. Tu istotna jest szybkość – bieżące reagowanie na wiadomości od użytkowników, błyskawiczne wyszukiwanie i przekazywanie informacji. Doświadczony konsultant to przede wszystkim specjalista obsługi klienta. Wie, kiedy i jak odpowiedzieć na pytania, ale potrafi też w umiejętny sposób przedstawić dalsze drogi kontaktu, gdy nie może natychmiast przekazać danej informacji (np. gdy wymaga ona kalkulacji czy przygotowania specjalnej oferty).
Znajomość zachowań internautów
E-konsumenci, czyli użytkownicy poszukujący usług i produktów przez internet charakteryzują się określonymi zachowaniami. Są one różne dla określonych dziedzin i branż, inne dla stron firmowych, a jeszcze inne dla sklepów internetowych. Specjaliści marketingu internetowego znają psychologię tego typu zachowań i wykorzystując wiedzę UX (user experience) potrafią przewidzieć, w jaki sposób i czego szukają na stronie użytkownicy. Dzięki temu mogą inicjować kontakt i zachęcać do rozmów na chacie.
Niższe koszty
Przekazanie obsługi chata konsultantom zewnętrznym niesie za sobą korzyści znane z każdego outsourcingu. To przede wszystkim dużo niższe koszty niż utworzenie i utrzymanie stanowiska pracy. Zamiast ponoszenia kosztów pracy, urlopów, szkolenia, wyposażenia płacisz jedną dużo niższą fakturę na z góry określoną kwotę.
Dostępność wtedy, kiedy potrzebują jej użytkownicy
Pozostaje jeszcze jedna istotna kwestia: dostępność na chacie dla użytkowników. Konsultanci zewnętrzni przez cały dzień swojej pracy zajmują się tylko obsługą chatów – dzięki temu mogą być online wtedy, kiedy potrzebują tego użytkownicy odwiedzający Twoją stronę. Prowadzą z nimi rozmowy na bieżąco i natychmiast przekazują informacje, których potencjalni klienci nie potrafili odnaleźć na www.