Konwersja odwiedzin – tajemnica pozyskiwania klientów przez www
Jaki jest cel posiadania firmowej strony internetowej lub e-sklepu? Oczywiście promocja oferty i… sprzedaż! Zadaniem strony jest informowanie o działalności firmy czy instytucji i zbieranie tzw. leadów – czyli zapytań o ofertę, kontaktów (e-mail, telefon) czy samych zamówień i rejestracji.
Co to jest konwersja odwiedzin?
Konwersja określa oczekiwaną czynność, jaką wykonuje odwiedzający stronę www. Oznacza to, że dla niektórych stron konwersją będzie zapisanie się do newslettera, dla innych wysłanie zapytania ofertowego czy nawiązanie kontaktu z firmą (np. przez telefon lub e-mail), a np. dla sklepów internetowych – sprzedaż produktów.
Wskaźnik konwersji pokazuje liczbę konwersji w stosunku do wszystkich odwiedzin strony i wyraża się go w %. Średnio współczynnik konwersji dla dobrze zaprojektowanych stron internetowych wynosi ok. 2%. Oznacza to, że przy odwiedzinach miesięcznych na poziomie 1000 UU zapisze się do newslettera, zarejestruje się na stronie lub skontaktuje się z firmą 20 osób.
Chat powiększa konwersję – case study
Serwis Inbound Horizons przeprowadził badanie efektywności live chata, sprawdzając jak instalacja tego narzędzia wpływa na konwersję stron internetowych. W tym celu na jednej ze stron www prowadzono badania skuteczności odwiedzin przez 60 dni – konwersja wyniosła 2,1%.
Dzięki instalacji chata i jego profesjonalnej obsłudze konwersja odwiedzin wzrosła na stronie o 220%!
Po tym okresie, nie zmieniając nic w układzie wizualnym, funkcjonalnym i treściach strony, dodano do niej chat, umożliwiający prowadzenie rozmów na żywo z odwiedzającymi. Po 60 dniach z zainstalowanym live chatem konwersja zwiększyła się ponad dwukrotnie, osiągając poziom 4,62%! Dzięki profesjonalnemu prowadzeniu rozmów na chacie, dostępności konsultantów i błyskawicznemu odpowiadaniu na pytania użytkowników powiększono o 220% efektywność odwiedzin strony www.
Chat na stronie to jedno z najprostszych i najlepszych rozwiązań, które wpływają na zwiększenie konwersji. Dostępność tej funkcjonalności na stronie www wpływa również korzystnie na wizerunek firmy – jako takiej, która stosuje nowe rozwiązania, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów i szybko reaguje na ich potrzeby.