Obsługa chata na stronie – co może dać Twojej firmie?
Chat na stronie to narzędzie, które służy użytkownikom do najszybszego kontaktu z firmą. Konsultanci, którzy prowadzą rozmowy w jej imieniu mogą spełniać różne zadania wspierające bieżącą działalność.
Obsługa klienta – doradztwo i wsparcie sprzedaży
Konsultant odpowiada na pytania, służy radą i wiedzą dotyczącą produktów i usług firmy. Spełnia tym samym rolę doradcy klienta: rozwiewa na bieżąco jego wątpliwości, pomaga dopasować ofertę do jego indywidualnych wymagań. Może również przeprowadzić klienta przez proces sprzedaży czy rejestracji, wskazując krok po kroku, co należy wypełnić i kliknąć.
Support techniczny
Wyszkolony konsultant, który zapoznał się kompleksowo z Twoją ofertą i możliwymi zgłoszeniami klientów może poprzez chat rozwiązywać problemy techniczne i przyjmować zgłoszenia błędów czy usterek. Pełni wtedy rolę wsparcia technicznego. Zajmując się tego rodzaju obsługą posprzedażową staje się pierwszym kontaktem klienta z firmą – to on przyjmuje zgłoszenia, rozwiązuje proste problemy i kieruje w odpowiednie miejsce, gdy wymagają one bardziej zaawansowanych działań.
Aktywne działania sprzedażowe
Doświadczony konsultant wykorzystuje wszystkie możliwości chata, co oznacza, że nie tylko odpowiada na pytania przychodzące od użytkowników, ale również sam je z nimi inicjuje (czy to korzystając z systemu automatycznych wiadomości czy wysyłając je samodzielnie). Monitorując ruch potencjalnych klientów na stronie, może zaoferować im dedykowane usługi i produkty, poinformować o prowadzonych akcjach promocyjnych oraz zachęcać do zamówienia czy dokonania zakupu.