Dlaczego klienci korzystają z chata na stronie?
Na wiele pytań dotyczących oferty, użytkownicy przeglądający stronę internetową nie potrafią znaleźć odpowiedzi. Co wtedy robią? Piszą e-mail lub chwytają za słuchawkę telefonu i… czekają. W tym momencie pomocny jest live chat – nowy kanał kontaktu, dzięki któremu mogą uzyskać informacje na bieżąco.
Dlaczego aż 74% odwiedzających stronę nie może na niej znaleźć odpowiedzi na swoje pytania? Wynika to z tego, że ich wątpliwości mogą być bardzo różnorodne i trudno jest dostarczyć tyle treści, by wszystkie rozwiać już na poziomie pierwszych odwiedzin witryny. Właśnie dlatego pomoc realnej osoby, która w każdej chwili może rozwiać wątpliwości, jest tak istotna. Efektywna obsługa chata pozwala na szybkie reagowanie na pytania klientów (obecnych i potencjalnych) i dostarczenie im maksymalnej ilości informacji o ofercie.
Realna osoba obsługująca chat może przekazać informacje, których użytkownik nie znajduje na stronie www.
Obsługa chata a telefony i e-maile
Kontakt przez chat umożliwia klientowi otrzymanie odpowiedzi znacznie szybciej niż przez e-mail (wysłanie zapytania z formularz kontaktowego i oczekiwanie na odpowiedź), ale mniej formalnie niż przez telefon. Dzięki temu użytkownicy chętnie korzystają z chata – kontakt ten jest bezpośredni, szybki, bardziej przyjazny.
Obsługa chata przez konsultanta, który dyżuruje na stronie pozwala na prowadzenie rozmów na żywo i przekazywanie istotnych informacji tu i teraz. Dzięki temu może realnie wpływać na wzrost sprzedaży, a na pewno buduje pozytywny wizerunek firmy jako takiej, która jest dla swoich klientów dostępna oraz w szybki i jasny sposób odpowiada na ich pytania.